Thursday 1 December 2011

OMBAK RINDU

bile dgo owg dok kecoh2 psl cite ombak rndu tros tringat zaman skolah dolu2...
sggup bce novel dlm dorm dri ngadap buku kt blk prep..
(nsb baik result PMR x lingkup)
tros feeling2...nangis2...
tp ako rase sume novel kowt ako rase ako tlebih feeling...
hahahahaha

sgt truje bile dpt tau ombak rindu kua wayang...
(ari nie okey kwn2)
sgt bhrap die owg x ubah ape2...
n pelakon dpt main kn watak ngan gah nye...

dari ini
 btukar ke

*

*

*

*

*
ini

x sabo nk g tgk...
(aaron aziz ko...mau nye ako x tgk)
haha

sinopsis:
mengisahkan tentang perjalanan cinta dua insan, Izzah dan Hariz dari dua dunia yang berbezadan mereka terpaksa menempuh pelbagai rintangan sebelum menemui kebahagiaan. Izzah adalah gadis kampung yang telah dijual oleh bapa saudaranya kepada sebuah kelab hiburan di K.L untuk dijadikan pelacur. Seorang pemuda, Hariz anak Datuk Sufiah, pemilik empayar perniagaan SUFIAH CEMERLANG telah membeli Izzah dari pemilik kelab tersebut untuk dijadikan perempuan simpanan, namun Izzah telah merayu Hariz supaya menikahinya untuk menghalalkan hubungan mereka.

Hariz setuju dengan syarat Izzah tidak menuntut sebarang hak sebagai isteri. namun selepas itu, hariz yang kasar dan panas baran telah jatuh cinta dengan Izzah yang penuh dengan kelembutan. hariz kemudian terpaksa menikahi Mila, kawan zaman persekolahannya setelah didesak oleh Datuk Sufiah dan Mila yang amat mencintainya. Semasa Hariz koma dihospital akibat kemalangan jalan raya, Datuk Sufiah telah menghalau Izzah keluar dari bungalow Hariz dan merampas telefon bimbit Izzah.

Setelah keluar dari hospital, Datuk Sufiah memberitahu Hariz yang Izzah telah menjalani hubungan dengan lelaki lain. Hariz yang marah telah memberitahu Izzah bahawa dia akan digantung tidak bertali semasa terserempak dengan Izzah di rumah pak Dollah, pemandu keluarga Datuk Sufiah. Izzah kemudian kembali ke kampungnya. Pak Dollah yang marah dengan Datuk Sufiah telah memecahkan rahsia bahawa hariz adalah anaknya yang telah diserahkan kepada suami Datuk Sufiah untuk dijadikan anak angkat serta memberitahu Hariz bahawa Izzah tidak bersalah. Hariz yang menyesal dan amat rindukan Izzah telah pergi ke kampung Izzah untuk memujuk supaya kembali kepangkuannya. Mila datang ke kampung Izzah dan menuntut cerai dari Hariz. Filem ini berakhir dengan Izzah dan Hariz menjalani hidup bahagia tanpa rahsia lagi.



*bile bace sinopsis ase nye idak la ade yg ttgl...
tp x tau la bile tgk nnt...
arap2 ako puas ati + x tlbh hover nk jdi pengarah...
hahaha

okey la...
kang ako dh tgk ako story mory okey?
daaa




notes: c mate bundar dh jnji nk bunje tgk lau gaji beliau msk ari nie....oh!en.boss...msk kn la gaji beliau cpt2...leh tgk wayang free...yehoooo!!!!!

No comments:

Post a Comment

TAK NAK KOMEN LIKE JE PUN BOLEH... V(0_O)V