Sunday 14 July 2013

MISTIK : CIK "P" DATANG




mistik ye bukan beefsteak..
mentang-mentang puasa kau jangan nak nampak makanan je ye
aku belasah kang..hahahaha
okay tak lawak



disebabkan semua orang dok update makanan buka la sahur la moreh la lalalalalala
sampai hampir-hampir buat air liur aku meleleh keluar dari gua
baik aku update benda lain pulak
sebab aku takut kalau aku yang update pasal makanan sat lagi tengok-tengok makanan dah ada dalam mulut
dah berdosa beso sebab tak puasa walaupun perut kenyang...acaner?



eh? panjang pulak mukadimah aku nie
moh la kita ke cerita sebenar



benda nie jadi kat aku sendiri *ini bukan cerita bohong ye
tahun 2007 tak silap aku
masa tu aku L.I *latihan industri* dekat JKR Jasin tapi menyewa dekat sebelah poli sendiri *Poli Merlimau Melaka*
setiap hari berulang alik sebab tak ada member nak menyewa sama dekat jasin.
kalau kau budak PMM kau sedia maklum taman perumahan M.U *merlimau utara* tue agak "keras".
sebab jadi laluan benda tue dari asrama poli ke kebun kelapa sawit belakang taman perumahan tue
rumah memang keras la kan..
buat pun pakai konkrit kauuu
kau hantuk kepala compem berdarah..
lawak ke idok! =)
hahahahaha pang! satu kali



yang aku pulak tak jangka la kan benda nie nak jadi kat aku.
tapi dah dapat peluang tertengok
sumpah lepas nie tak nak tengok lagi
i is menyesal T_________T



so satu rumah 6 orang termasuk aku
petang sabtu sebelum kejadian member aku A bagi tau yang family dia ada family day dekat ayer keroh
jadi pagi-pagi family dia gerak dari kluang and singgah amik dia terus shoot ke ayer keroh
aku okay je
bukan mengganggu kehidupan seharian aku pun...mihmihmih



malam tue kehidupan aku seperti biasa la.
abis buat laporan terus tengok tv
sebab aku selalu tidur plus tertidur depan tv maka bentang toto siap-siap
selalu aku tidur sorang je
tapi tah macam mane malam tue member lagi sorang nk join.
eh! ini sudah bagus, ada geng!



gittewww
pandai jugak aku conteng-conteng..,kehkehkeh



so tidur punya tidur punya tidur
tibe-tibe ada orang ketuk pintu..
kuat okay sampai bergegar rumah
member aku yang bilik tengah tue siap bukak pintu bilik dia lagi
aku dengan member aku yang tidur dekat dengan pintu rumah lagi la terjaga.
pastu aku sesedap rasa je cakap family A kot datang
dengan tak tengok jam terus tuju tingkap
pastu cakap "kejap makcik, A tak bangun lagi"



aku yang sesuci lebaran time tue tak ada la pikir apa-apa
niat hati nurani nie nak bagi tau family A yang anak dia tidur berdengkur lagi
and tak nak la family dia tertunggu-tunggu
jahat kah aku? zalim kah aku?
sob! sob! T_______T



bila dah tuju tIngkap ofcoz la buka kan
sekali yang ada depan tue bukan makcik
tapi cik "P"
betul-betul berdiri depan tingkap
untung sikit sebab dia tak tenung aku
dia tunduk sikit
tapi still aku nampak jelas sejelas jelas nya lah



"Ya Allah" menggigil kaki aku
tapi bukan tue yang terkeluar dekat mulut la kan
yang keluar "Mak HAntu!!!!!"
terus cepat-cepat tutup tingkap
member yang tidur dengan aku cecepat lari masuk bilik tengah and kunci
bebudak yang bilik depan pun kunci bile dengar aku jerit cam tue pun kunci pintu
aku yang kat luar nie meraung bagai nak gila suruh dia orang bukak pintu depan
dekat 5 minit jugak baru dia orang bukak pintu and tarik aku masuk bilik.
masuk bilik aku baru terpandang jam
baru nak jejak pukul 4



pastu budak bilik tengah pun join
tanya-tanya aku macam-macam
yang aku masih mengigil takut
sampai nak cakap "P" tercakap toyol...purffff!!
bila cakap toyol memasing mula la start cakap malam tadi tak susun kasut kot sebab tue toyol datang kira kasut...
pastu tanya toyol warna ijau kan
yang aku blur-blur terus cakap "tak! warna putih"
dah memasing pelik
hati dah tenang baru aku teringat
"eh! bukan toyol...tapi POCONG!"
terus masing-masing meraung
owh! toyol tak takut la ea?



start dari tue teros masing-masing tak tidur
yang aku diam tak berbunyik sampai ke sudah
tapi air mata meleleh je sampai basah selimut
besuk pagi dalam pukul 10 dia orang hantar aku balik kampung sebab aku dah start panas badan
balik kampung kakak aku bawak berubat and now aku dah okay
cuma fobia dengan tingkap malam-malam
kalau orang ketuk pintu malam-malam tak bagi salam aku memang tak layan
takut cik "P" yang muncul!
gelap pun aku cuak jugak



tapi kalau orang tanya macam mana rupanya
yang aku boleh cakap kain dia dah kotor mungkin sebab tanah
aku rasa lelaki sebab bentuk muka dia lelaki
and still kene ikat macam gula-gula tue cuma bahagian muka dah terbuka separuh
aku berani cerita sebab nie bulan puasa
syaitoon nirrojim kene ikat
jadi aku tak takut sangat
cuba bukan bulan puasa...
aku orang pertama sembunyik salam selimut
and aku beruntung sebab tak buka pintu time tue..
and beruntung juga nampak "benda" tue.... T__________________T
lepas nie tak nak dah



and aku buat entry nie lawak-lawak sikit supaya kalau aku terbaca entry nie aku tak takut
kesian kan poms nie
sendiri tulis sendiri baca
kahkahkah






note: aku suka cerita pengalaman aku dekat orang tapi tak suka orang cerita pengalaman dia dekat aku..
i is takut!!!!! larikkssss

2 comments:

  1. HAHA part kunci pintu tu lawak xD

    ReplyDelete
  2. aisha : kalau ingat balik mmg lawak...tp kalau jd balik..tobat mmg tak nak dah nampak cik P tue =)

    ReplyDelete

TAK NAK KOMEN LIKE JE PUN BOLEH... V(0_O)V