Wednesday 8 May 2013

ALHAMDULILLAH REZEKI JANGAN DI TOLAK





time cuti seminggu hari tue *aku lupa tarikh...hehehe* aku ikut En.An  balik kampung...dia ada interview SPAK...yang aku sekali nak tengok bakal makmetua sebab seminggu sebelumnya dia warded...merasa lah  8 jam duduk dalam bus...kematu bontot aku...nasib baik demi yang tersayang...auch!!! hahahahaha





En.An muka kepenatan sebab balik kerja pukul 6.30 terus siap-siap pergi terminal...tak merasa rehat pun...dalam bus masing-masing bantai tidur...orang yang penat kerja membuta...orang yang tak bekerja apatah lagi, memang kaki membuta...kahkahkah





muka budak gembira sebab berjaya mengepaw En.An bayar tambang balik kampung...gembira juga sebab dapat jalan jauh-jauh...merasa la feeling balik kampung...kalau tak pusing-pusing tang tue jugak *padan muka siapa suruh belajar dekat-dekat dengan rumah*....tak ada feel langsung nak cuti lama-lama dekat kampung sebab tiap-tiap minggu I is balik kampung...kahkahkah nie baru merasa betul-betul balik kampung... Weeehuuuuu!!! *lompatbintang*



















nie belakang rumah tok En.An...bendang and tali air...yang baju merah bukan untuk dijual sebab itu aku dah booking...bendang tue bendang tok En.An punya tapi dia upah orang settle kan...air sungai tue pun sejuk je kene kaki aku...tapi aku sekadar celup kaki je la....lepas tue duduk dekat buai sambil tengok adik-adik and sepupu En.An mandi manda je...niat di hati nak jugak buat kerja gile...tapi tahan dulu...kang dah comferm-comferm En.An aku punya kau tengok la...pasti ada dugong tersesat masuk sungai tok En.An nie...hehehehe



okay settle cerita yang itu...yang nie cerita berkenaan tajuk *panjang bebenor mukadimah aku*..hehehe





Alhamdulillah...En.An dapat kerja tue...cuma tak tahu tercampak dekat jabatan apa and dekat daerah mane...itu tak kesah la kan..yang penting dapat...SYUKUR YA ALLAH...




tahniah En.An... =)




En.An sebenarnya 50-50 sebab dia sayang nak tinggal kerja yang sekarang...lagi pun dia dah happy duduk JB...boss and senior dia pun bagi ilmu kaw-kaw punya...kau ingat senang orang cina nak bagi kau ilmu yang dia tahu...En.An mula dengan basic and sekarang almost semua dia tau kerja-kerja dekat site...tue yang dia sayang nak tinggal kerja sekarang...aku pun sayang jugak...sebab kerja yang nie dia dekat dengan aku...mihmihmih kang duduk kedah dah jauh =( .... tapi aku tetap suruh dia amik kerja gomen tue... kemudian hari kita tak tahu apa jadi...dibuatnya company bankrup acaner?... lagi pun ini semua demi masa depan aku dan anak-anak...maka marilah kerja gomen... *anak-anak kau....tak menahan....kahkahkah*












nota: konklusinya nya...lepas kawen kang aku pindah kedah...okay fine! =)

No comments:

Post a Comment

TAK NAK KOMEN LIKE JE PUN BOLEH... V(0_O)V